"Semana 1 en el hospital"

20 juli 2018 - Arequipa, Peru

18.7.18

Vandaag begon de dag met sounds, en daarna hadden we een college over superior vena cava syndrom, dat was echt ontzettend leerzaam.

Daarna besloten Grace en ik naar de ok te gaan, want dokter Mendoza had ons gezegd dat we daarheen mocht. We zagen er twee: een cholecystectomie en een tumorverwijdering nabij de orbita. Na de operatie waren alle artsen verdwenen, dus wij gingen dan ook maar. Om 11 uur! Dat betekende wel dat ik twee uur op een bankje moest wachten op Katharine en Lien. Gelukkig waren zijn ook eerder klaar.

We gingen lunchen in het centrum. Daarna hebben Katharine en ik wat rondgewandeld door het centrum, en zeker niet onbelangrijk, een fles tequila gekocht. Toen gingen we naar alpaca munt, waar we alpaca's gevoerd hebben. We hadden afgesproken in het centrum met de rest, waar we onze trip naar Colca Canyon zouden boeken. Natuurlijk moesten we daar wat van afdingen.

In de avond gingen we met het hele huis stappen. We begonnen met pre-drinks, daarna heel veel tequila, daarna karaoke, en daarna heel veel zwarte gaten. Eh... que?

19.7.18

Ja, vandaag heb ik het helaas niet gered tot aan het ziekenhuis. Iets met een kater? Gelukkig waren er meer die er zo over dachten. Maar liefst 7/34 (21%) van de mensen is wél gegaan. Met zijn allen besloten we dus maar naar de macdonalds te gaan. Daarna een hele hoop powernapjeks, een film gekeken, en met zijn allen geklaagd over hoe zwaar we het hadden. Hoe dan ook wisten we toch nog iets te bereiken deze avond: we hebben gegeten in een sterrenrestaurant. Pas om 22:30 thuis, dus ik zag weer een veel te korte nacht tegemoet.

20.7.18

Vandaar ging ik naar alle patiënten, daarna naar de teaching clinic en toen weer terug naar de patiënten. Echter was er geen dokter te bekennen, en zei de verpleegster dat we niks te doen was, en dat we dus net zo goed konden gaan. Het was 09:00. Daarna dus een beetje niks gedaan, de was gedaan en naar de supermarkt gegaan, aangezien we morgen naar cola canon gaan.

1. M.gubbels:
    30 juli 2018
    Fijn weer iets te horen van je ,het is hier veel te warm vorige week tot 38 graden.

groetjes oma.