"Un pequeño camino" // "Pensa con corazón"

13 juli 2018 - Lima, Peru

12.7.18

Om 03:30 vond mijn jetlag helaas dat ik genoeg slaap had gehad. Om 06:00 vond ik het dan ook maar tijd om te stoppen proberen t slapen. Wat volgde: How I Met Your Mother (ES), douchen, ontbijten, en een taxi regelen naar Lima historisch centrum. Er stond namelijk een hoop op het programma:

• Monastery of San Francisco
  • La Catedral
  • Plaza Mayor
  • Palacío Municipal
  • Government Palace
  • Santo Domingo Monastery
  • Camino por Barranco y Miraflores

Ik heb mijn ogen uitgekeken. Gelukkig de Peruanen zelf ook, want menig man vroeg om een foto met mij. Blijkbaar lijk ik op een Peruaanse actrice uit Ierland (heb helaas haar naam niet onthouden, anders had ik kunnen kijken of het een compliment was..).

13.7.18

De dag begon goed. Om 09:00 zat ik in een parkje, met een cappuccino en een boek. Een prachtig uitzicht hoort daar natuurlijk ook bij. Niet heel veel later vertrok ik naar Museo Pedro de Osma. Toen ik aankwam keek een prachtig gebouw me aan, wat tot mijn verbazing nog volledig leeg was. Perfect!

Binnen in het museum zag ik geweldige kunst, uit een hele hoop verschillende tijden. Extra leuk was het dan ook toen ik erachter kwam dat de tuin van deze paradijselijke plek nóg mooier was.

Na een kopje koffie besloot ik de wijk verder te verkennen. Al snel kwam ik erachter dat hier een hoop armoede heerste. Locals op kleedjes verkochten sierraden en allerlei andere gekke dingen.

Na de wijk Barranco gezien te hebben, ging ik door naar el parque del amor. Wat ik dacht dat lopend wel kon, bleek toch nog best ver... Dus ik nam een taxi. Parque del amor was letterlijk adembenemend. Overal waren enorm diepe quotes te zien, die liefde beaamden of juist haatten. Ik besloot wat langer te blijven en in dit prachtige park mijn boek uit te lezen.

Quote uit parque del amor: ​"La presencia de tus ojos impidió que llegara la luna hasta nosotros" & "solo tengo en la vida tu silencio y tu boca"

Na mijn boek uitgelezen te hebben vond ik het tijd voor iets actiefs: ik besloot een surfles te nemen. Daarvoor moest mijn maag natuurlijk wel gevuld zijn: een broodje Lomo saltado (5/5*). Surfen in de Pacifische oceaan was ontzettend gaaf, en zeker voor herhaling vatbaar. Enige nadeel: overal spierpijn.

In de avond ben ik toch wel op een punt gekomen waarvan ik dacht dat ik er nooit zou komen (wat helemaal niet zo erg was als ik had gedacht): in mijn eentje in een restaurant. Met alcohol. Eigenlijk was het best relaxed. Hier at ik Cebiche (lokale specialiteit) en dronk ik Perú Libre (cola + Pisco).