"La fila falsa"

15 juli 2018 - Arequipa, Peru

Een tijd geleden alweer dat ik iets heb geplaatst.. De WiFi is hier namelijk verschrikkelijk slecht.

Zondag, 15.07.18

Vandaag ging de wekker om 07:00, want de vlucht naar Arequipa vertrok om 11:10. Aangekomen op de luchthaven (veel te vroeg, 8:20), nam ik een cappuccino. Ik liet een klein Spaans kindje met mijn mini knuffeltje spelen. Daarna ging ik in de rij staan voor de bagage drop, echter, ik stond in de verkeerde rij. Dikke stress, want ik had nog maar een half uur totdat de gate sloot en ik moest ook nog door de douane, die natuurlijk iets in mijn tas zag.

Eindelijk in het vliegtuig, stegen we op.. Omdat Lima zo in de mist ligt, was het uitzicht boven de wolken echt adembenemend.. Bergen waren net zo hoog als het vliegtuig. Daarnaast waren er nergens dorpjes. Het moment dat we begonnen te dalen zag ik het, allemaal huisjes die niet afgemaakt zijn. Later kreeg ik te horen dat dit belastingtechnisch het beste was om te doen.

Geland op het vliegveld wachtte een work the world medewerker me op. Hij is erg aardig, en de hele weg naar het huis hebben we Spaans gesproken. Blijkbaar heeft Frankrijk het WK gewonnen.

Aangekomen in het huis was er een warm ontvangst. Naast een warm welkom is het klimaat hier gelukkig ook een stuk beter. Het ijs 25 graden, volop zon. Helaas is het in de avond zo koud dat er sneeuw valt.